Rena vattnet

Ibland är jag bombis på att vi tappar förståndet och fästet till jorden ju äldre vi blir. Barn är genialiska. Vuxna brukar säga att man inte förstår, men jag vet att det är ett sätt att gömma undan att den vuxna människan gjort vardagen för invecklad för sig.

Rädda vattnet är budskapet dessa företagsamma barn vill nå fram med. Super! Jag hoppas (trots att jag pessimistiskt tror att jag kommer att bli besviken) att vuxna kan lyssna på dessa enkla rådbpch framom allt: Förbättra!

Det är tråkigt att även barnen i artikeln konstaterar att deras röst är inget värd, utan de behöver vuxnas stöd. Hur demokratiskt är det i vårt välfärdsland?

Rädda havsvattnet till vaje pris! Säger jag.
MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse