Vem tröstar pappa? del 2

14.00 Förlossningssal 4. Dropp. Flera slangar fästs i min kropp i hopp om att få mig att känna mig lite bättre. 

16.05 kommer barnmorskan in igen och konstaterar att droppen inte ger den önskade effekten. Kanylen är för ineffektiv. De sticker om mig och nu börjar det hända. Vid det här skedet har Radiokillen T följt med mina smärtor i över ett och halvt dygn. Han själv har levt på mellanmål och snabbmat, för att kunna hålla mig sällskap så mycket som möjligt. Två timmar senare ber jag om epidural och nu känner jag mig både pigg och ganska glad. All frustration har glidit iväg och en lättnad för att ungen kanske snart föds har satt sig i min kropp.

To be continued..

MhFh 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras