Bröllopssäsong

Nu lever vi bröllop ända ut i fingerspetsen. Hur mycket jag än gillar bröllop måste jag erkänna att en liten del av mig väntar på oktober. Majoriteten av mig njuter ändå av stunden. Av glädjen av att få vara del av mina vänners stora dag. Den där 13 h som de planerat i över ett år. Som man lagt timtals ner på.

Vi hade ena väninnans möhippa i lördags. Det finns ingen tabell för hur många timmar vi lagt ner på att planera, organisera, fundera och fixa så att allt skulle klaffa. Slutresultatet blev ändå mer än lyckat. Alla var på gott humör, programmet löpte på och det var trötta, men nöjda brudar som la sig halv sex på söndag morgon.

Vi körde 1920-tals gangstertema där bruden fick ta reda på vem mördaren var till Dolly Christiansson. Min väninna läser mycket, hon är otroligt klipsk, och är duktig på att fundera och analysera, så det var klockrent att köra ett mordmysterium. Hon klarade det galant med hjälp av telegram och utförliga frågor som överraskade även deltagarna.

Igår handlade mest om att sova och skratta åt hur roligt vi hade. Blicka tillbaka på dagen som gick så fort. Dagen man stundvis stressat för. Dagen då jag än en gång kunde konstatera att jag har ganska magnifika vänner. Jag skulle gärna göra det om. Kanske inte imorgon eller ens om två månader. Men någon gång. Tills dess ska jag nu börja koncentrera mig på väninnans trettio-års fest som nalkas nästa helg, sedan blir det 60-års kalas, bröllop nr.1 och bröllop nr.2. Ja och en fruhippa ska det också grejjas. Jag lär fylla själv 30 i höst, men trots mina planer och tal får jag nog bara konstatera att nu är det fullbokat. Men jag SKA fixa min 30års dag. På ett sätt eller ett annat. Hur är en annan sak :)


MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse