Ny tid, nytt utseende, nytt tema

Hej!

Jag är SUPERDUPER EXCITED att få visa er mitt nya tema!
Jag har bloggat sedan år 2010, men som många märkt har jag lidit mer eller mindre av en bloggtorka det senaste året. Det har inte bara berott på mitt kaotiska personliga liv utan främst på att jag inte riktigt vetat vad jag skall berätta åt er.

När jag började blogga berättade jag om kulturskillnaden när jag var på utbyte i Danmark. Därefter började jag blogga om alla roliga incidenter som skedde mig, egendomliga diskussioner med främlingar på tåg och mina tokiga situationer med män. För lite på fyra år sedan blev jag mamma och därefter har det varit svårt att bygga upp en ny bloggidentitet. Jag kände inte längre för att blotta mitt förhållande, skriva om barnen eller försöka klistra upp en fasad om hur fint hem vi hade. Jag har ändå ett behov av att blogga för att upprätthålla språket och därför är jag ännu mer ivrig för mitt nya bloggtema. Jag brinner inte för att blogga om barn eller kläder för det finns så många som är så mycket bättre på det. Inte heller bygger vi något hus som jag kan relatera till med moderna inredningstips. Däremot har jag ett större projekt framför mig som tangerar lite "bygga ett bo"-tema. Nämligen;

Låt mig presentera: SPECIAL EDITION - SELLING A HOUSE!

BAKGRUND:
Sommaren 2015 köpte vi med barnens pappa ett hus. När vi gick skilt blev jag och barnen kvar här och nu är vi äntligen på väg härifrån. Det här betyder att huset kommer snart läggas ut på marknaden och vi hoppas på en smärtfri och relativt snabb försäljning.

Så vad ska jag blogga om? Jag kommer inte skriva några heta tips om hur man garanterat får huset sålt. Jag kommer inte heller briljera med fina DIY-kunskaper. Istället kommer jag att fokusera på t.ex. tips jag hittar på nätet och hur jag tillämpar dem i detta hus. Hela experimentet går ut på att testa ifall jag som inneboende kan påverka på försäljningen genom att styla, städa och skapa stämning.  Målet är inte att göra en enorm vinst vid försäljningen, utan pröva sig fram vad man kan åstadkomma med små förändringar.

Självfallet kommer jag bidra med bilder och kärlek, men förvänta er inte några timtals stylade uppsättningar och perfekta hemma-bilder. Här kör vi "precis som det är" -bilder utan filter. För den mest nyfikna finns jag också på Insta under samma namn som bloggen.

Önska mig lycka till för nu kör vi!

MhFh

Iom förnyelsen på bloggen har jag också valt att gömma en del tidigare publicerade inlägg. Det känns som att enda sättet att bli av med skuldkänslorna är att stänga boken och börja skriva en ny. Försöka ta tag i saker och leva med situationen.  Jag kan inte ändra det förflutna, men jag kan påverka framtiden. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse