Tillbaka på jobb

Hej! Vet ni hur skönt det är att komma hem från jobbet, slänga upp fötterna och INTE lägga på datorn? Jag må vara fast i tv, men varken smarttelefoner eller datorer har tagit över våra liv här hemma. Däremot leker vi mera som en familj, läser betydligt mera böcker än tidigare och lagar godare mat. T har också börjat träna på nytt så länge jag själv njuter av tiden med F. Bloggandet har det ju också blivit lite av på sistone, men orkar ni vänta ett halvår kanske jag kommer igång igen.

Jag trivs helt otroligt bra på jobbet! Det är så BÄST! Samtidigt som jag blir mer och mer insatt i hur vårt finländska system faktiskt e uppbyggt. Är vi redo för att möta alla motgångar egentligen? Alla unga föräldrar som tar lån upp över öronen, men glömmer att trygga ekonomin ifall ena skulle bli invalid, förtidspensionerad eller tom dö. Vårt socialskydd i Finland är ju rentav obefintligt! Nej jag har fått många saker att fundera på och nu kan jag verkligen säga att mina försäkringar är i skick! Är dina?

MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Silverskedens betydelse