Well hello!

Hej hej hej! En del av er har funderat vart i hela fridens namn jag försvunnit när här har varit så TYST! Ingen bloggtorka. Däremot har jag börjat JOBBA igen! Hjepps, inga lata hemmadagar längre och min 500 dagars långa semester är FÖRBI! Skönt må jag säga! I FEEL alive. Jag har också hunnit säga upp mig och börjat på ett NYTT jobb. Say WHAT!?! Ja ni läste rätt! Samma vecka fick jag två arbetserbjudanden varav det ena var klockren segrare och praktiskt taget redan mitt. Jag behövde bara säga att jag tar det. Mina tider på hypermarketen är därmed ÖVER och jag lägger nuförtiden ner min energi på marknadsföring av ett inhemskt försäkringsbolag. Det har varit MYCKET att vänja sig vid; FLEXtider, LEDIGA stunder, ingen som flåsar en i nacken, ordentliga LUNCHER, regelbundna arbetstider etc. Jag är NÖJD! och därmed lyst med min frånvaro. I love my new job! Inget värre än det!

Så vad händer i livet?

Jag brinner för mitt nya jobb!

Träningen är minimal. Jag vet inte var jag ska klämma in mina länkar för gubben åker senast halv 7 morgontid, jag är hemma halv fem och åtta är det redan mörkt. Magen har blivit pösig. Mat är gott, men dessvärre kan jag inte skryta att jag satsat massor på hälsosam kost den senaste månaden.

Jag har skapat en förkärlek för dagstidningar och sitter med näsan fast i min smarttelefon för att bläddra igenom alla färskaste nyheterna med jämna mellanrum. Det bidrar inte bara till min kunskapsbank utan det höjer också mitt självförtroende. Jag känner mig smartare när jag känner till vad som händer i vårt samhälle.

Idol har tagit över våra kvällar. Inte pga mig utan gubben, som tydligen inte kan leva utan svenska Idol. Själv skulle jag inte kunna bry mig mindre.

Jag lever med TRE telefoner och missat än det ena, än det andra pga kalendrarna inte är sammankopplade. Måste jobba på detta!

Idag har vi ätit gott med gudmor och hennes dotter på restaurang. Dock kom vi fram till att vår egen dotter ännu behöver skolas innan vi kan gå på restaurang igen.

Nu är det äppelsäsong och imorgon kväll ska jag fylla de sista hålen i frysen med ÄPPELMOS! Always a first.

Jag har knappt följt några bloggar alls. Orsak: Lathet.

Höstens passion? Reklamer och bak <3 på onsdagen bakade vi egna semlor med flickan och testade degskrapan jag fyndade i Kelovee under mitt senaste besök. Om jag skulle ha större kök skulle jag kunna komma hem därifrån med betydligt större kassar än vad jag nu gör. Mitt nästa inköp ska nog bli chokladformar till julbaket samt en ordentlig sprits.

NU ska jag fortsätta slappa och lägga ifrån mig det här inlägget jag skrivit från och till på i snart TRE timmar. Yaiks! Tack o godnatt ppl. Ses snart igen!

MhFh

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Konsten att koka ris

Framåt, framåt, framåt, framåt...

Ännu en text om ämnet som inte bör diskuteras